Act I.
Quest I.: Den of Evil
A jtk els feladatt Akara-tl kapjuk rkezsnk sznhelyn (Rogue Encamoment). Az els beszlgetsnk alkalmval megbz minket a Gonosz fszknek (Den of Evil) megtiszttsval. A kldets rmiszt cme ellenre ez a Quest a legknnyebben megoldhatk egyike lesz amolyan szrnyprblgats, ami megadja a tovbbi feladatok alaphangulatt. A Gonosz fszke a tborhelyen kvl a Blood Moor-ban tallhat. A barlanghoz vezet ton klnsen figyeljnk oda a smnokra, akik varzserejknek ksznheten kpesek felleszteni elhallozott trsait. A fszek megtiszttsa utn (el kell puszttanunk az sszes szrnyet) az addig sttsgre tltetett barlangot that napfny tlti el. Miutn feladatunk bevgeztetett trjnk vissza Akarhoz s fogadjuk el jl megrdemelt jutalmunkat az els Skill - pontunkat.
Quest II: Sisters Burial Grounds
Az jabb erprbrl ismt a faluban szerznk tudomst, ahol Kashaya megosztja velnk titkt a gonosz Blood Ravenrl. A hlgy kpben jjszletett stn a csontvzak s zombik hordjnak a vezetje. Termszetfeletti kpessgeinek ksznheten kpes arra, hogy az rlet torkbl tteleportlja azokat. A gonoszhoz a Blood Moor-hoz kzeli Cold Plains-en keresztl vezet az t. A vglloms mindenkppen a Burial Ground, pontosabban annak temetje legyen. Ha megtalltuk Blood Ravent azonnak frkzznk a kzelbe, s mihamarbb ljk meg mivel csak gy vgezhetnk lhalott alattvalival. A Burial Ground egyik fldalatti kriptjban tallkozhatunk a jtk els Unique Monstervel Bonebrakerrel, akit legyzve rtkes trgyakra bukkanhatunk.
Quest III: The Search for Cain
Blood Raven legyzse utn ismt ltogassunk el Akarhoz, aki jabb feladattal bz meg minket. Meg kell keresnnk, s ki kell szabadtanunk a Diablo els rszben szvnkhz ntt Deckard Caint. Hagyjuk el a tbort s keressk meg Dark Wood terletn a leghatalmasabb ft (Tree of Inifuss) amit megrintve hozzjuthatunk a Tristamba vezet teleport kulcshoz, amit egy Rna szemlyben vehetnk magunkhoz. A tekercsen tallhat szveg megfejtshez szksgnk van Akara segtsgre. Miutn megmutattuk neki a pergament trjnk vissza a Cold Plans-bl nyl meg a Stony Field-re, ahol a tekercsen jellt sorrendben rintsk meg a hatalmas koszlopokat. A megnylt teleportkapun keresztl ksrtetiesen ismers falucska lerombolt kpe trul elnk. Itt talljuk meg Caint akit kiszabadtva portlt nyit tborhelynkre. Mieltt kvetnnk t, keressk meg Wirtret a fllb fit, akinek falbra szksgnk lesz a Tehenekkel teli titkos plya megnyitshoz. Termszetesen ebben a fejezetben is tallkozhatunk Unique Monsterrel, akit most Rakanishu kpvisel Stony Fieldben. A Cainrt tett szolglatainkrt cserbe hljnak jell ezentl ingyen azonostja ismeretlen trgyainkat.
Quest IV: The Forgotten Tower
Ezt a feladatot a Stony Fields-ben tett kalandozsaink sorn egy oszlopon tallhat knyvet elolvasva kapjuk meg. Ez a misszi szerencsre nem tl bonyolult, mivel csak meg kell tallnunk a Black Marsh-ban rvlkod romos vr katakombjban rjng hlgyemnyt, akit termszetesen azonnal jobb ltre kell szenderteni.
Quest V: Tools of the Trade
Ahhoz, hogy errl a feladatrl tudomst szerezznk beszlnnk kell Charsival a falu kovcsval. elmondja neknk, hogy nlklzhetetlen szerszmt a Horadic Malust elvesztette a Black Marsh-ban lv monostorban (Monastery). A szerszmhoz vezet t a Marsh-ban lv Monastery Gaten keresztl vezet, aminek vgllomsa a Barrackban lapul kovcs lesz.
Quest VI: Sisters to the Slaughter
Az els Act utols feladatt Caintl kapjuk. Kldetsnk nem ms, mint a dmonkirlyn Andariel elpuszttsa. t a katedrlis katakombjnak negyedik szintjn a monostor (Monastery) kzelben talljuk. Miutn vgiggynyrkdtk ltvnyos hallt trjnk vissza a tborba ahol Warriv felajnlja, hogy elvisz minket Luth Goleinbe a sivatag fvrosba. Ebben a Questben is tallunk Unique Monstert a Barrackon tvezet brtnben. A szrnyet Pitspawn Fouldognak hvjk.
Act II.
Quest I: Radament�s Lair
A sivatagi Act bemelegt kldetst Atma-tl kapjuk. Ebben a feladatban meg kell tiszttanunk a vros alatt hzd csatornarendszert. A Luth Gholein alatt terpeszked labirintus mlyn l Radament a dmon, aki rettegsben tartja vros lakit. Atmat mlyen rinti a dmon lte, mivel az elpuszttotta csaldjt. A csatornnknak kt bejrata is van. Az egyik a vros kzpontjtl szakra, mg a msik dlre a vrfalbl nylik. Miutn elpuszttottuk a csatorna harmadik szintjn megbjt szrnyet trjnk vissza Atama-hoz. Ezen a szinten talljuk meg a Horadic Scrollt is, ami aktivlja a msodik misszit.
Quest II: The Horadric Staff
A msodik feladatot Caintl kapjuk miutn megmutatjuk neki az elz questben tallt tekercset. Clunk a Horadic Staff alkotrszeinek felkutatsa. A kaland teljestshez szksgnk lesz a Horadric Cube-ra, a Horadric Shaftra s a Horadric Amulettre.
- Horadic Cube: Ez a doboz nagyon hasznos kellke lesz htizskunknak, ugyanis amellett, hogy pl.: ennek segtsgvel llthatjuk ssze a Horadric bototot, klnbz receptek alkalmazsval haszontalan trgyainkbl hasznosat kszthetnk (lsd kln fejezetknt a lersban). A klnbz trgymutcik mellett amolyan plusz inventorynak is hasznlhatjuk, mivel csak 4 helyet foglal tsknkban, de a dobozt kinyitva 3*4 egysggel gyarapodik zskunk. A Dobozt a vros peremkerletn elterl Dry Hills alatt fekv Halls of the Dead harmadik szintjn talljuk meg. Vigyzzunk a Cubeot Unique Monster vdi.
- Horadric Shaft: Ezt az alkotelemet a Far Oasis terlete alatt hzd Maggots Lair-ben talljuk. Az Ozishoz a Dry Hillsen keresztl vezet az t.
- Horadric Amulett: Ez a fm botdsz a Claw Viper oltrban tallhat. Az amulett a Claw Viper Temple msodik szintjn helyezkedik el, ahov a Rocky Wasteon, a Dry Hillsen, a Far Oasison s a Lost Cityn keresztl vezet az t.
Fontos, hogy minden egyes trgy megtallsa utn beszljnk Cain-nal. Miutn megszereztk az sszes elemet, olvasszuk ssze azokat a Horadric Cube-ban.
Quest III: Tainted Sun
A feladatot a vrosban Drognan-tl kapjuk. Amint megrkeznk az elveszett vrosba (Lost City) a sttsg borul a terletre. Hogy ezt a kellemetlen llapotot megszntessk le kell rombolnunk a Claw Viper Temple msodik szintjn tallhat oltrt s el kell puszttanunk azt.
Quest IV: Arcane Sanctuary
Miutn tettnkkel elnyertk Luth Gholein vezetinek bizalmt vgre beengednek a palotba - beszljnk (Drognan-nal s Jerhyn-nel) -. Menjnk be s a Harem msodik szintjrl, botorkljunk a Palace Cellar-ba. A pince harmadik szintjn megtalljuk a portlt, ami elvezet minket Arcane Sanctuaryba.
Quest V: The Summoner
A ltszlag egyszer misszi -miszerint puszttsuk el a Summonert- soha nem kpzelt feladatot llt elnk. A fellegvros laki nem bnnak szkmarkan a tzlabdkkal, ami igencsak megnehezt a kzelharcban jelesked Barbr karakterrel portyz jtkosok lett. A Summoner megyilkolsa utn olvassuk el annak napljt, majd a megnylt teleporton belpve fedezzk fel Canyon of Magi terlett.
Quest VI: The Seven Tombs
Az utols feladatot Jerhin-tl kapjuk. Fel kell dertennk a Canyon of Magiban tallhat 7 srhely kzl Tal Rasha-t (amelyik eltt a Questben tallhat jel van). Azonban ajnlatos az XP szerzs cljbl az sszeeset vgigjrni. A legnagyobb srhely mlyn megleljk a szentlyt, amibe illesszk be a Horadric Cube-ban ksztett botot s jhet a jtk egyik legnehezebb bossnak Durielnek a hentelse... rdemes felkszlni sok-sok life potionnel, illetve fagyoldval, mert a bestia nagyot harap s kemnyen fagyaszt...
Act III
�Magunk mgtt hagytuk Lut Gholeint s megprbltuk elfeledni az ott trtnt borzalmakat. Ismt kelet fel vettk az irnyt, Meshif s Decard trsasgban hajra szlltunk, hogy tovbb ldzhessk Baalt s a Terror Lordjt, Diablt. ti clunk vgllomsa Kurast romos vrosa volt, amely valaha rges-rgen mg oly gynyren pompzott, mint Lut Gholein. Mra viszont mr belepte a gonosz stt pora, s lassan odarve egyre kzelebbrl reztk a hall borzalmas kzelsgt.
Ott, ahol rgen fny uralkodott, flelem s gyllet kltztt az emberek szvbe. gy beszltk, hogy sok vvel ezeltt a Gyllet Lordja, Mephisto volt ennek a tjnak egyedli uralkodja. Az emberek szeme ell ugyan eltnt, de tudtuk s reztk, gykereit mlyen itt hagyta, s embert ember ellen fordtott. Nk s frfiak gyilkoltk egymst, irgalmat s knyrletet nem ismerve - mind a gyllet parancsra.
Megtudtuk, hogy a kzeli serdbl vadllatok s szrnyek ostromoljk nap, mint nap a vrost, gyermekeket ragadva el az jszaka leple alatt. Valahol itt kell lennie Mephistonak is. Valahol a kzelben bebrtnzve vrja a szabadulst, s mi semmit sem tehetnk, csakis egy dologban bzhattunk: hogy elbb tallunk r, mint Baal. Nem vrhattunk tovbb, hiszen ha egyesl a pokol hrom kvetje, Mephisto, Baal s a Vndor, a pokol kapui megnylnak, s hatalmas seregei elpuszttjk mindazt, amit ma vilgunknak hisznk.�
Quest I - �Az arany madr�
Elsre megfigyelhetjk, hogy nem tl sok dolgunk akad Kurastban, ezrt inkbb barangoljuk be a kzeli dzsungelt. Nem kell sokat keresglnnk, Mephisto gonosz dmonai ott fognak nyzsgni a vros kzvetlen kzelben. szak-nyugat fel vgjunk utat magunknak, s hamarosan bele is botlunk egy fa-szrnybl kipottyan zld nefrit figurba (Jade Figure), amit vigynk vissza Kulastba s mutassuk meg Decardnak. Cain rgtn azt a tancsolja, hogy inkbb vigyk Meshifnek tallt kincsnket, hiszen hajs ltre sokkal tbbet tudhat ezekrl az ereklykrl. Kevs csevegs utn Meshif tovbb kldd minket Alkorhoz, aki a kis szobrocskbl kszt neknk egy varzsitalt, ami 20 ponttal megnveli leternket.
Quest II - �Az si valls pengje�
Kurastot egy hatalmas varzslat vja a folyamatos tmadsoktl, s mondani se kell, hogyha ez a vder megsznne, vele egytt Kurast is azonnal megsemmislne. Sajnos ennek a mginak - ami fenntartja a vros vdelmt - ereje cskkenben van. Hralti azt lltja, hogy idben vissza tudn mg lltani, de ehhez szksge van a Szent Skatsimi kardra, a Bidbinre. Ezt a pengt a Fleyer dzsungelben tallhatjuk meg, amit megkzelteni nem lesz egyszer, s rvid feladat. Az erd apr, kegyetlen lakival kell majd szembenznnk, de vigyzzunk, ne hagyjuk, hogy mretk megtvesszen minket. Hallos ellenfelek mind egy szlig, s oly rengetegen vannak, hogy gyakran gy tnhet, soha nem fogynak el. Ha megtalltuk a kardot, siessnk vissza Kurastba s adjuk Hralti kezbe.
Quest III - �Khalim Akarata�
Ez a feladat lesz a legsszetettebb s leghosszabb mind kzl. Mephistonak sikerlt tvennie az irnytst Zakarum papjain, s egy trgy segtsgvel - amit �Knyszert Gmbnek� (Compelling Orb) hvnak -, Kurast lakosai ellen fordtotta ket. Ezt a hatalmas erej ereklyt csak ugyanolyan hatalommal rendelkez fegyverrel lehet elpuszttani, ezt a legendk Khalim Akaratnak hvjk. A mi feladatunk lesz jra sszelltani ezt a csodafegyvert, mghozz annak a papnak a testrszeibl, aki egyedl szembe mert szllni magval Mephistoval, a gyllet urval.
Az els darab a lzad szeme lesz, amit a kzeli Pkok Erdejben tallhat (Spider Forest) Pk Barlangban (Spider Cavern) kell keresnetek. Ezt kveti Khalim agya, amit az innen jcskn tvoli Flayer Dzsungelben (Fleyer Jungle) lelhettek fel. Ismers lehet a krnyk az elz kldetsbl, remlhetleg nem mentettetek jtkllst a kt feladat kztt, s nem kell jra lemszrolnotok minden kis gazfickt, mert klnben igen nehz menetre szmthattok. A harmadik testrszt, Khalim szvt, Upper Kurast csatorniban (Kurast Sewers) tallhatjtok (ez a hely a piacrl is elrhet). Utoljra pedig Khalim lncos buzognyt kell valahonnan elkerteni, amit csak ervel lehettek kpesek elvenni a tancs egyik tagjtl. Ha mindez megvan, pakoljuk be a komponenseket a Horadric dobozba s kombinljuk ket.
Quest IV - �Lam Essen knyve�
Alkor gy gondolja, hogy a Hrmak legyzshez val tudst Lam Essen knyve rejtheti, amit az si templomok romjai al temettek. A templomot - vagy legalbbis ami megmaradt belle - Fels Kurastban (Upper Kurast) keresstek. Puszttsuk el a ktet rzit, s vigyk vissza hamarjban Alkornak, akivel ha ezutn ismt beszdbe elegyednk, t tulajdonsgponttal jutalmaz minket, amit - szintlps szeren - kedvnk szerint eloszthatunk.
Quest V - �A sttsg temploma�
Itt nincs ms teendnk, mint utat trni magunknak a Nagy Tancs tagjain keresztl egszen a Knyszert Gmbig, amit Khalim Akaratval (egyszeren csak tegyk a keznkbe a fegyvert) kell elpuszttanunk. Ha vgeztnk mindennel s mindenkivel, akkor egyenesen megnylik elttnk a lpcs a templom rtornyba, ahol magt Mephistot tartjk bebrtnzve.
Quest VI - �Az rz�
Azt hiszem, ennl egyszerbb feladatunk mr nem is lehetne: ha kszen llunk, akkor ljk meg Mephistot. Igaz, rengeteg csatlst kell eltte lekaszabolnunk, akik kztt tallhatunk igen kemny ellenfeleket is, mgis, magval a Gyllet Urval nem lesz tlsgosan nehz dolgunk. Trljk ki a szvekbl mindrkre t!
Act IV
�Br Mephistnak befellegzett, mgis kudarcot vallottunk. Nem voltunk kpesek megakadlyozni, hogy a hrom testvr egyesljn s Diablo - eredeti alakjt felvve - kptelen legyen megnyitni a kaput a pokolba. Elkstnk s a Rettegs Lordjt mr semmi sem akadlyozhatja meg abban, hogy risi sereget verbuvlva ne rohanja le az egsz vilgot. Csupn egyetlen eslynk maradt az elpuszttsra, a Llek Kvek. Ha ezeket a mgikus kveket sikerl valahogyan elpuszttani, taln mg megmeneklhetnk. Lehet, hogy van mg esly�
Szerencsre Decard Cain ezttal sem hagyott magamra, gy ht remnnyel s hittel teli szvvel lptem t a pokol kapujn.�
Els kldets - �A bukott angyal�
Itt vagyunk, a Pandemonium Erdben. Ez az utols vrvd, ahol mg kipihenhetjk magunkat, s radsul tallkozhatunk Tyraellel, az arkangyallal is. Tyrael rviden elmesl neknk egy igen szomor trtnetet, ami Izual angyalrl szl, aki miutn egyedl lerohanta ellensgeit, most kitasztottknt l menny s pokol kztt. Tyrael gy gondolja, Izual eleget bnhdtt mr a hossz vek alatt s megbocst neki. Ezrt minket kr meg, hogy szabadtsuk ki t rabsgbl. Ehhez a feladathoz el kell jutnunk a Pusztts Mezire (Plains of Destruction), ahol mieltt kiszabadtannk a bukott angyalt fogsgbl, vgeznnk kell a megknzott lelkekkel. A jutalmunk ezrt a kldetsrt kt skill pont lesz.
Msodik kldets - �A pokol kovcstzhelye�
Amg Mephisto Llekkve ltezik, a gonosz kedvre jrklhat ki-be vilgunkba, s ezt mi nem hagyhatjuk ennyiben. A k megsemmistshez el kell jutnunk a Ktsgek Mezire (Plains of Despair), ahol kutassuk fel az Eltkozottak Vrosnak bejratt (City of the Damned). Errefel, valahol a krnyken megtallhatjuk a Pokol Kovcstzhelyt (Hell�s Forge). Lpjnk be ide, s vgjunk oda kemnyen Hephastonak s kegyenceinek. Vegyk fel az itt tallt kalapcsot (Hellforge Hammer), s sjtsunk le vele a kzeli tzhelyre, amitl a Llekk vgleg elprolog. Munknk gymlcse pr igen rtkes kk lesz.
Harmadik kldets - �A rettegs vge�
Eljtt a vgs sszecsaps ideje, Diablnak pusztulnia kell! Keressk meg a Lng Folyjnak (River of Flame) kzleked padjt s aktivljuk azt. Innen mr knnyedn eljuthatunk Diablo rejtekhelyre, feltve, ha sikerl keresztl kzdeni magunkat megszmolhatatlan szm csatlsain. t helyen kell feloldanunk a pecstet ahhoz, hogy megjelenjen elttnk a dmonok fejedelme, s ezeket a helyeket radsul igen kemnyen vdik, gyhogy nem rt vatosan kzelteni. Ha hitnk s ernk nem hagyott cserben minket, s eljutottunk odig, hogy szembenzhetnk magval Diablval, kszljnk fel letnk legkemnyebb harcra - mert lesz mindkzl a pokol legszrnybb teremtmnye. , a Rettegs Ura�
|