FORRÁS:heroes of might and magic magyarország a googlen
EZ csak az első 2 népnek a végigjátszása
Haven Kampány: 1. A Királynő
Célok:
- Gyűjts össze 100 parasztot
- Gyűjts össze 25 gyalogost
- Foglald el a helyőrséget (később a küldetés folyamán)
- Izabellának életben kell maradnia
Továbbvihető:
- Izabella (max szint: 5)
Térkép: haven1
Végigjátszás:
A Haven kampány első pályája oktató pályaként szolgál. Akár játszottál korábban a Heroes-al akár nem, végig kell játszanod a küldetést, mert csak így juthatsz tovább a második pályára. Izabella a pálya északnyugati sarkából indul 3 gyalogos és egy fegyvernök kíséretében. Nincs időlimit, így nyugodtan felfedezheted a területet.
Ráadásul ez egy nagyon jó alkalom arra, hogy megbarátkozz a kameramozgatási lehetőségekkel. A bal egérgomb a hősmozgatásra és kijelölésekre használatos, mint az összes többi Heroes játékban. Az egérgörgővel fel és le lehet zoomolni (távolítani és közelíteni). A jobb egérgomb pedig a kamera forgatására szolgál. Bár ez a funkció igen hasznos lehet a különböző objektumok megtalálásában, nagyon zavarhatja a tájékozódást. Ha problémád adódna a helyes irány tekintetében, a kistérképen (a képernyő balalsó sarkában) nézd meg a fehér téglalap pozícióját. Itt visszahozhatod a kamerát az eredeti pozícióba. Azon játékosok, akiknek ez az újítás kényelmetlen, északnak fordítva a kamerát ugyanúgy használhatják, mint az előző Heroes-okban. Ahhoz, hogy a scrollozást minimalizáljuk, szükséges, hogy az egérrel együtt próbáljuk bal kézzel használni a nyíl (kurzor) gombokat, mialatt jobb kézzel klikkelgetünk. Ahhoz, hogy Izabellára visszavigyük a kamerát, a képernyő alján kattintsunk a portréjára. A kamera nézőszöge ekkor nem változik. A space (szóköz) billentyűvel a hősnek kiadhatjuk a parancsot a mozgásra, ha már meg van adva egy úticél. Bánjunk óvatosan az enter billentyűvel, mivel ez a kör vége parancs. A két billentyűt egyszerre használva nagy távolságokat tehetünk meg az egér használata nélkül. Amikor Izabella mozgása közben észreveszel valami érdekeset, jobb klikkel bármikor megállíthatod, és esetleg új parancsot kiadva elküldheted egy másik irányba.
Az erdő üres, szóval kövesd az utat délkelet felé, amíg nem találkozol egy csapat paraszttal. A 7 paraszt nagylelkűen felajánlja, hogy csatlakozik hozzád, amit fogadj el. Az úton lejjebb találunk némi nyersanyagot és aranyat, plusz jobb oldalon még egy keveset. Később ez a pénz seregek vásárlására lesz felhasználva, szóval szedj fel mindent amit lehet. A zászlónál morált és mozgás bonuszt kaphatsz, ami ezen a pályán nem túl fontos. A Parasztkunyhónál egy csapat gyalogos csatlakozik hozzád, de a kunyhóban ne felejtsd el megvenni a parasztokat. Délen van egy laktanya, ahol 10 további gyalogost sorozhatsz be. Most már az első célt több mint 50%-ban teljesítetted. Lovagolj tovább az úton, szedegesd a seregeket és a nyersanyagokat, addig, amíg nem találkozol néhány paraszttal, akik egy kis átvezető animációt indítanak el.
Most lesz az első csatád. Csatában a helyes kameraállás megtalálása nyilvánvalóan könnyebb, mint a kalandtérképen, szóval addig mozgasd a nézetet, amíg meg nem találod a neked tetszőt. Alapértelmezésben a kamera magasan van, és minden egység nagyon kicsi. A nyíl billentyűkkel és az egérgörgővel ráközelíthetsz a hősödre, bár csata közben ennek nem sok értelme van, jobb, ha az egész harcteret átlátod.
Összefoglalás a csatatéren használható parancsokról:
- Automatikus harc (A, V): Ha könnyű győzelemnek nézel elébe, akkor megengedheted a gépnek, hogy ő vívja meg a csatát helyetted. Ez a lehetőség az első kampánypályán nem használható.
- Varázslás (C, S): Ezzel megnyithatod a varázskönyvedet, és varázsolhatsz. Jelenleg Izabella még nem ismer egy varázslatot sem, így ennek a használatával várnod kell egy kicsit.
- Visszavonulás (?): Lehetővé teszi, hogy elmenekülj a csatából. Most még ez a funkció sem használható.
- Védekezés (D, Szóköz): Lehetővé teszi, hogy egy egység kimaradjon egy körből és közben védekezési bónuszt kapjon.
- Várakozás (W): Ezzel az opcióval késleltetheted az egységed akcióját, hogy később, a többiek után következzen. Védekezés bónuszt nem kap.
Addig védekezz a seregeddel, amíg a parasztok 3 mezőnyire nem érnek. Közben minden adandó alkalommal támadj Izabellával, majd az egységeiddel fejezd be a munkát. Ez egy nagyon egyszerű csata, szóval nem szabadna semmilyen veszteséget szenvedned.
Az utat követve folytasd tovább a sereg és nyersanyaggyűjtést. A szélmalom nem igazán hasznos ezen a pályán, de ha már itt van, miért ne foglalnánk el? A szélmalmot elhagyva választhatsz, hogy vagy továbbmész az úton kelet felé, vagy északnak fordulsz. Észak felé további lénytoborzó helyek és néhány gyenge egység vár, ahol gyakorolhatod a csatát, majd visszatérhetsz a főútra. Alább néhány tanácsot olvashatsz, a csatákat illetően.
- A kampányok játszásakor ajánlatos minél több csatát megvívni, hogy a hősöd több tapasztalati pontot szerezhessen, fejlődjön.
- A legtöbb lény egy körben csak egyszer üt vissza. Próbáljuk meg ugyanazt az egységet egy körön belül többször több egységgel támadni, hogy minimalizáljuk a visszaütések okozta veszteséget. Először próbáljunk egy keményebb egységgel támadni (mint pl. a páncélos) akit nem igazán hat meg ha visszaütnek neki, majd utána a sérülékenyebb egységekkel (pl. paraszt). Erős ellenfél ellen épp ennek a fordítottját érdemes tenni, egy gyenge, kis létszámú egységgel kell megütni, amiért nem kár, aztán jöhetnek az erősebbek, akiknek már úgysem ütnek vissza.
- Ha az ellenfél nem lövős egység, várj rájuk a saját térfeleden, és védekezz, közben gyengítsd a legnagyobb csapatot Izabella speciális támadásával.
Amikor eléred és legyőzöd a zombi csapatot, Izabella szintet lép. Először valamelyik (a gép által kiválasztott) elsődleges képessége nő meg. Ezután kiválaszthatsz egy másodlagos képzettséget, vagy egy képességet. Szintlépés után hátra van még pár további gyalogos, akiket próbálj veszteség nélkül megverni. A Tündérkör (Faerie Ring) és az útjelző meglátogatása nem kötelező (opcionális). Visszafelé a főúton további zombikkal kell megküzdened, akik mellett némi aranyat és kincsesládát találhatsz. A láda, változó mennyiségű aranyat tartalmaz, amit vagy felvehetsz, vagy tapasztalati pontokká konvertálhatsz. Az arany vagy tapasztalati pont választásának kérdése akár egy egész cikk témája lehetne: egy szóló térképen az arany hasznosabb lehet, míg a tapasztalati pont (továbbiakban: TP) a kampányokban lehet kifizetődő, ahol a fókusz a főhősön van. Ezen a pályán több aranyad van, mint amennyi szükséges, ezért válaszd a TP-t.
Továbbra is kövesd az utat, amíg nem találkozol az utolsó csapat utánpótlással. A kampány végcélja új feladattal egészül ki, nyomd meg az 'O' billentyűt, hogy megnézd. Az utolsó teendőnk elfoglalni a kistérkép alján lévő helyőrséget, amit egy nagyobb sereg védelmez, szóval óvatosnak kell lenned. A 26 gyalogos a legveszélyesebb ellenfél, szóval aprítsuk őket Izabellával, amíg közel nem érnek.
Haven Kampány: 2. Lázadás
Célok:
- Foglald el Strongbow-t egy héten belül
- Gyűjts össze 100 íjászt
- Foglald el Ashwoodot
- Izabellának életben kell maradnia
Továbbvihető:
- Izabella (max szint: 12)
Kezdő bónuszok::
- 900 arany
- 10 Gyalogos
- 45 Paraszt
Térkép: haven2
Végigjátszás:
Szerintem a 10 db gyalogos a leghasználhatóbb választható bonusz, a pénzzel nem lesz probléma.
Fontos megemlíteni, hogy miközben számos dolog van, amit a pályán megtehetsz, csak pár dolog van közöttük, ami igazán hasznos. Izabella a harmadik pályára nem vihet át sem segédhőst, sem varázstárgyat vagy sereget, és a szintlépések száma is le van korlátozva. Épp ezért nem ajánlott a térkép teljes felfedezésével és kitisztításával foglalkozni. Ez a leírás megmutatja azokat a kulcsfontosságú helyeket, amik ténylegesen hasznosak Izabella fejlődéséhez.
Első lépésben el kell foglalnod Strongbow városát, méghozzá egy héten belül! Szerencsére a város elég közel van a kezdő pozíciódhoz, így nem kell aggódni. Az első nap menj el az út jobb oldalán lévő toronyig, és az itt állomásozó 12 íjászt sorozd be a seregedbe. Menj vissza a főútra és támadd meg az utat elzáró csontvázakat. Az egyszerű csontik gyorsan be fogják látni, hogy ez bizony nem az ő csatájuk, viszont a csontváz íjászok okozhatnak némi sebzést. Szedd le őket gyorsan Izabellával és az íjászaiddal. A csata végeztével vedd fel a földön heverő négylevelű lóherét, ami a továbbiakban a szerencsédet fogja növelni.
Tipp: A csata taktikai fázisában elemezd a csatamezőt. Egy jó helyen lévő akadályt kihasználva súlyos veszteségektől kímélheted meg magad, vagy akár veszteség nélkül úszhatsz meg egy csatát.
Észak felé tovább haladva látogasd meg a kilátót. Ez felderíti a környező területet, és nyugat felé Strongbow-t is megláthatod. Foglald el a várost, mielőtt kifutsz az időből. Elég gyengén védett, mindössze pár gyalogos és paraszt őrzi. Szokás szerint lődd szét a gyalogosokat az íjászokkal és támadj Izabellával, a közelharcosokkal ne mozdulj. Amikor megvan a város, a következő feladatod 100 íjász összegyűjtése lesz, így ajánlott vigyázni rájuk a csatákban. Miután megcsodáltad Strongbow látképét, megépítheted az első épületet. Íme egy ajánlott építési sorrend:
- Kezd a kováccsal, ami az íjásztorony egyik alapkövetelménye
- Folytasd a községházával
- Végül építsd fel az íjásztornyot (minden további épület opcionális)
Hagyd el a várost. Délen foglald el a közeli érclelőhelyet, majd kövesd az utat észak felék és támadd meg a zombikat. Ez a zombi sereg nagyobb, mint amivel eddig találkozhattál, szóval légy óvatos. Előbb-utóbb egy animációval egybekötve Izabella új feladatot kap: a 100 íjász összegyűjtése mellett el kell foglalnia Ashwood-ot. Szerencsére ez esetben nincs időkorlát. Kövessük az utat felfelé az íjásztoronyig, sorozzuk be a lakóit, majd forduljunk keletnek. Az út egy másik íjásztoronyhoz vezet, a tornyot védő íjászok beállnak. Innen nem messze egy csapatnyi vérleány van, győzd le őket a TP-ért.
Délen a Marletto Torony (Marletto Tower) az első olyan épület, ahol Izabellát fejleszthetjük: meglátogatva, egy ponttal nőni fog Izabella védekező képessége, amit a kampány hátralévő részében meg is marad. Vegyük fel a másik oldalon lévő tábortüzet is. Az út ismét keletnek fordul, de inkább forduljunk nyugatnak és verjük le az ott található csontvázakat, mert az ott található Megvilágosodás kristálya (Crystal of Revelation - egy nagy fénylő "izé") egy ponttal növeli Izabella tudás képességét, ami természetesen ugyancsak megmarad a következő pályákra. Lovagolj keletnek, amíg az ösvény vissza nem visz a főútra. Útközben baloldalon vedd fel a 10 gyalogost. Természetesen a jobb oldalon levő Zsoldostábort (Mercenary Camp) se hagyd ki, ami a harmadik lehetőség Isabel fejlesztésére, ezúttal Izabella támadás képessége fog gyarapodni 1 ponttal.
Folytasd az utad északnak, amíg meg nem látod a második kilátót a folyó mellett. Ha meglátogatod, sokkal jobb képet kaphatsz a környező világról. Ashwood vára a folyó túloldalán van, de még nem láthatod. Ismételten kövesd az utat, megtámadva minden lényt, Izabella TP-jének növelése érdekében. A minotauruszokat mindenképpen verd le, mivel egy igen hasznos varázstárgyat őriznek, még akkor is, ha csak ezen a pályán használhatod majd. Valamint a második Zsoldostábort se hagyd ki az út mellett, illetve van egy barakk nem túl messze délre. Az út másik oldalán van egy csapat Pengetáncos (Blade Dancer), akiket könnyedén felmorzsolhatsz, és felveheted az általuk őrzött "Hatalom Kardját". Már majdnem ott vagy. Folytasd tovább az utad északnak, amíg bele nem botlasz egy csapat barátságos griffbe (mind egy szálig beállnak a seregedbe). Sokkal könnyebbé tehetik a végső csatát. Amíg el nem felejted, használd a gyorsmentés (F5) funkciót. Sorozd be a maradék parasztot és gyalogost, majd ha készen állsz, támadd meg Ashwoodot. A végső csata könnyebb, mint amilyennek látszik:
- Gyengítsd a gyalogosokat Izabella rácsapásaival, és támadd őket a saját gyalogosaiddal;
- A saját parasztjaidat küldd az ellenséges parasztok ellen, a város bejáratánál;
- Az íjászokat a griffekkel üsd (mert képesek átrepülni a falakon), majd rögtön térjenek is vissza a saját csapatodhoz védekezni.
Az egyetlen dolog ami hátra van, hogy visszahozd Izabellát Strongbow-ba és besorozd az összes íjászt, akik itt állomásoznak. De erre csak akkor van szükség, ha a csata végeztével kevesebb mint 100 íjászod maradt. Ashwoodban nem érdemes építkezni.
Amint Izabella összegyűjtötte a 100 vagy több íjászt, a küldetést teljesítetted. Szép munka.
Haven Kampány: 3. Az ostrom
Célok:
- Tisztítsd meg a területet az ellenséges kémektől
- Építs lovas gyakorlóteret, és fejlesztd tovább
- Győzd le az ellenséges sereget (később a küldetés folyamán)
- Izabellának életben kell maradnia
Továbbvihető:
- Izabella (max szint: 18)
Kezdő bónuszok::
- 15 Íjász
- 10 Gyalogos
- 10 érc
Térkép: haven3
Végigjátszás:
Az íjászokat ajánlott beválasztani, mivel az alacsony szintű démonok elég lassúak és mire átérnek a csatatéren jópár elhullik belőlük. Emellett jó választás lehet még a 10 érc is, mivel a pályán nincs érc bánya. Bárhogy is döntesz, a pályát könnyedén teljesítheted.
Ashwood, a kezdő városod előtt kezded a küldetést (az egyetlen város a térképen). Elsőként építs egy kocsmát, hogy fel tudj venni egy másik hőst, akinek a seregét nyomban adjuk át Izabellának. Izabellával menjünk keletnek és kezdjük el felszámolni a démoni seregeket, miközben a második hőssel (mostantól: droid) foglaljuk el a közelben lévő toborzóhelyeket (3 parasztkunyhó + 1 barakk) és szedegessük össze a nyersanyagokat Ashwood körül. A droidunk elsődleges küldetése, hogy minden héten a lehető legtöbb toborzóhelyet látogassa meg (esetleg később egy második droid is jól jöhet), és szállítsa el őket Izabellának, hogy ő minél kevesebb kitérőt tegyen, és ne kelljen mindig visszatérnie Ashwoodba.
Izabella Ashwoodtól valamivel keletebbre találkozik az első démon kémekkel: impek! Verjük le őket, majd délkeletre a többi impet is. Távolabb délre van egy fűrészmalom, ami igen hasznos lesz. A fűrészmalmot védő parasztok csatlakoznak hozzád. Izabellától északra van egy íjásztorony, de igen sok pokolkutya védi, szóval egyelőre jobb, ha elkerülöd őket, amíg nem lesz egy kicsit nagyobb sereged. Folytasd tovább az utad keletre, és közben látogasd meg sorra a toborzóhelyeket. Az erdős/füves területen biztonságosan haladhatsz, az erdőn túli hegyvidék tele van élőholtakkal, akik különböző kincseket védenek, de még túl erősek ahhoz, hogy legyőzd őket. Nem probléma, majd később visszajössz - az elsődleges célod a démonok likvidálása.
Jó ha tudod, hogy a térképen található összes Menedék egység beáll hozzád (kivéve azt a párat, akik kincseket és nyersanyagokat védenek). Ezek a beálló lények is Izabella erősödését szolgálják, hogy a toborzott és a várból kivett lényekkel Izabella serege folyamatosan olyan erős legyen, amennyire szükséges.
- A várban építs egy Lovas gyakorlóteret és fejleszd fel: A gyakorlótér 6000 aranyba, 10 fába és 10 kristályba kerül, illetve az építés feltétele az istálló, valamint a 12-es városszint. Ha nincs elég kristály, építhetsz egy raktárat, ami napi egy kristályt termel. Amint lehet fel kell építened a Kapitóliumot, hogy a naponta bejövő plusz arannyal később könnyebben ki tudd venni a lényeket. Minden épületet meg tudsz és meg is kell építeni (kivéve a Kolostort és a Fény Oltárát).
- Tisztítsd meg a területet az ellenséges kémektől: Tulajdonképpen ez nem jelent mást, mint körbejárni a pályát, és legyilkolni minden útba eső démont. Közben ne felejtsd el meglátogatni a hősfejlesztő helyeket. 11 csapatnyi démon kém van a pályán, és ajánlott a Főördögöket a végére hagyni (az északkeleti sarokban dekkolnak), akik kiírtása után meg tudjuk küldetésünk végső célját is: Győzd le az ellenséges hőst!
(***Spoiler! Itt egy térkép, amelyen a démon kémek helyzete be van jelölve).
- Győzd le az ellenséges hőst: Bizonyosodj meg arról, hogy kellő létszámú sereged van a Főördögök legyőzésére. A csata után láthatunk egy rövid animációt , ahol megjelenik maga a Démon Lord - menjünk tovább keletnek, és verjük le a nagyarcút, amivel menthetetlenül megnyerjük a pályát.
Haven Kampány: 4. A csapda
Célok:
- Találkozz Alaron seregeivel
- Foglald el Brightoodot
- Fejleszd fel Brightwood máguscéhét
- Izabellának életben kell maradnia
Másodlagos célok:
- Látogasd meg a jóst, egy Vak Testvért
Egy folyó áll az Alaron seregei elé siető Izabella útjában, de a híd, amin áthaladhatna, leomlott... Minden feladványnak van megoldása. Ha nem egyértelmű a válasz, érdemes látnokhoz fordulni. A leomlott hídtól délre lakik is egy.
- Találd meg a Lebegés csizmáját
Az Alaron seregéhez vezető utat egy folyó szeli át, és a hidat elpusztította az ellenség. Irollan erdőit most csak a Lebegés csizmája segítségével lehet elérni. A csizma korábbi viselőjének kriptájában található. Izabellának meg kell küzdenie a sírt kísértő nyughatatlan szellemekkel.
Továbbvihető:
- Izabella (max szint: 22)
Kezdő bónuszok::
- 1 Kóbor lovag
- 9 Fegyvernök
- 15 Mesterlövész
Térkép: haven4felszín, haven4lent1, haven4lent2, haven4lent3
Végigjátszás:
A Csapda egy hosszú út, részben inferno terület mellett. A térkép a minimap alapján nagynak tűnik, de ne aggódj, mivel csak kb. a harmadát fogod látni. Eltölthetsz sok időt a pályán nyersanyaggyűjtéssel és számtalan semleges ellenfél megölésével, de én itt arra adok néhány tippet, hogyan oldhatod meg a feladatokat gyorsan. Izabella jóval a küldetés vége előtt eléri a maximális szintet, úgyhogy nem kell mindenkit kinyírnod.
A térkép délkeleti sarkából indulsz egy egész jó kis csapattal, amiben Birodalmi Griffek és Kóbor Lovagok is vannak. Mondanom se kell, a legtöbb ellenséges csapat nem fog problémát jelenteni. Indulj észak felé és öld meg azokat, akik elállják az utat. Itt egy lista a helyekről, amiket megnéztem:
- Istállók (Stables: egy kis gyorsaságért)
- Tudás dolmenje (Learning Stone: +1000 TP)
- Planetárium (Star axis: +1 varázserő)
Továbbra is kövesd az utat addig, amíg inferno útra nem lépsz. Ezen a környéken meg kell ölnöd egy csapat Succubus úrnőt, akik okozhatnak némi kárt a seregedben. A Birodalmi Griffek Zuhanó Támadás (Battle Dive) képessége jól jön lövőegységek ellen, és őket így a lánclövés (Chain Shot) se fogja sebezni. Haladj tovább észak felé, míg elérsz Brightwoodba. A várat nem őrzik erősen, így nem jelent problémát elfoglalni (normál nehézségen veszteség nélkül is mennie kell). Itt új feladatot kapsz: Fejleszd fel Brightwood máguscéhét. Menj be a nyugaton lévő helyőrségbe, ahol egy bejátszás és egy újabb feladat vár rád. Ez másodlagosként fog megjelenni, de meg kell csinálni ahhoz, hogy a pályát be tudd fejezni.
A föld alá vezető utat egy erős Griff-csapat állja el. Nem fognak beállni, hacsak nincs hatalmas sereged. Én itt fordultam vissza és döntöttem úgy, hogy rendesen felépítem a várat. Valaki azt mondta, hogy ez nem szükséges ha a máguscéhes feladat kész van, úgyhogy teljesen rajtad áll, hogy eltöltesz-e egy kis időt azzal, hogy felfedezed a térképet. Az első, a vár körüli bányák elfoglalása legyen. A legfontosabb az ércbánya a lovag vár építéséhez. Építs fel a Máguscéhet és a Grifftornyot is, mert hasznos csapatokat toborozhatsz az utóbbiból. Ha a máguscéh teljesen kész van (nézd meg, hogy kipipálta-e a feladatok közt), gyűjtsd össze a csapataidat és indulj a a Látó kunyhójába (Seer Hut). A Lebegés Csizmáját (Boots of Levitation) fogja kérni. A föld alatt találod, a lejárót meg déli irányban (de először a Planetáriumba menj be, jobbra).
Egy aprócska meglepetés vár Izabellára, Beatrice-re és barátaikra.
A föld alatti terület elég kicsi: három zsákutcából áll. Csak egy a fontos közülük: északkelet felé, amelyiket a csontsárkányok őrzik. Találsz némi aranyat és ládákat, de valószínűleg már se pénzre, se TP-re nincs szükséged. A csizma, amit keresel, egy közeli kriptában van. Egy elég erős élőholt sereg őrzi, úgyhogy mindenképp mentsd el a játékot, mielőtt belépnél. Ha megvan a csizma, menj vissza a felszínre. Ha még nem érted el a max. szintet, akkor most tedd meg. Ha kész vagy, a csizmát felvéve menj át a hídon és élvezd az érdekes befejezést.
Haven kampány: 5. A király bukása
Célok:
- Szabadítsd ki Izabellát és foglald el Dunmoort
- Tartsd meg Dunmoort (későbbi feladat)
- Találd meg Asha Könnyét és helyezd el Dunmoorban (későbbi)
- Küldd el Godricot Nyikolájhoz (későbbi)
- Juttass el egy üzenetet Nyikolájhoz (későbbi)
- Izabellának és Godricnak életben kell maradnia
Továbbvihető:
- Ez az utolsó küldetés (max szint: 24)
Kezdő bónuszok::
- 4 Birodalmi griff
- Négylevelű lóhere (+1 szerencse)
- 1500 arany
Térkép: haven5
Végigjátszás:
Nem élet-halál kérdése, hogy melyiket választod, de én az aranyat javasolom, mert a pálya elején nagyon jól jön. De igaz az is, hogy 4 Birodalmi Griff többe kerül, mint 1500 arany, ám őket nem tudod a vár fejlesztésére használni.
Indulj egyenesen északkelet felé a Tündérnép kertjébe (Garden of the Wee Folk) (a leprechaunhoz) és kelet felé menj tovább. Egyelőre ne törődj a Varázstárgy-kereskedővel, kelleni fog a pénzed csapatra az elején, ide meg bőven lesz időd visszajönni. Ha elértél a kereszteződéshez, fordulj észak felé a Menedéki kaszárnyába (Haven Military Post). Őrzik, de könnyedén megoldható. Vedd meg a monkokat és a griffeket és menj tovább észak felé. Látni fogsz egy fűrésztelepet nyugatra, foglald el és folytasd az utat Dunmoorba. Ne felejtsd el útközben meglátogatni a Megvilágosodás kristályát (Crystal of Revelation).
Miután elfoglaltad Dunmoort, északkeletre a vártól látni fogod Izabella börtönét; néhány Veremúr (Pit lord) őrzi. Építs vagy csapatot adó házakat vagy Faluházat (Town hall), vegyél ki annyi csapatot, amennyit csak tudsz és verd szét a Veremurakat. Ha kiszabadítottad Izabellát, add neki a csapat nagy részét és küld be Dunmoorba (ne felejtsd el vele is meglátogatni a Megvilágosodás kristályát). Dunmoorból Izabella menjen az északnyugati sarokba a Szellemsárkányok (Spectral dragon) ellen. Próbálj meg jól taktikázni, hogy ne veszíts csapatot. Bárhogy is alakul, megéri a veszteséget, mert lesz egy aranybányád. Menj vissza Dunmoorba.
A második hét elején új feladatot kapsz: Tartsd meg Dunmoort. Ekkor tűnik fel Agrael a démonúr (piros hős) délen. Dunmoorért jön, úgyhogy ha Izabella és a sereg még nincs ott…hát, akkor siess nagyon! Godric-kal állj valahová félre, mert ha van rá lehetősége, Agrael meg fogja támadni. Elbújtathatod az aranybánya vagy fűrésztelep mellett. Nem vagyok benne biztos, hogy szükséges, de Izabellával a várban ülve vártam meg, hogy előnyhöz jusson a felépített Citadella által.
Ha legyőzted Agrael seregét, lesz kb. 10 napod a következő támadásig. Használd ki az időt. Godric vegye ki a csapatokat a Menedéki kaszárnyából, Izabellával meg indulj az úton kelet felé a fűrésztelephez. Ha elfoglaltad, észak felé foglald el a másik Menedéki kaszárnyát. A környéken van pár bánya, de olyan harcba ne menj bele, ahol sok csapatot veszíthetsz, inkább hagyd későbbre. Amíg Izabella Dunmoor közelében marad, Godric felfedezheti az északkeleti részét a térképnek. Három fontos hely van: az első és egyben legfontosabb egy portálkijárat, innen fog érkezni a következő démonúr. Ha megtalálta, Godric maradjon távol tőle. Áll néhány ellenséges lény a pályán, de lehet tőlük haladni. A másik két fontos hely a föld alá vezető lejáró és az obeliszk.
A harmadik hét közepént feltűnik a következő démonúr nem messze Dunmoortól, úgyhogy ügyelj arra, hogy Izabella előbb tudjon a várba érni, mint ő. A csata után új feladatot kapsz: Találd meg Asha Könnyét és helyezd el Dunmoorban. Innentől kezdve folyton fel fog tűnni egy- egy nem túl erős ellenfél délen. Megkísérlik majd elfoglalni Dunmoort, de csak akkor, ha nincs csapatod a várban (persze több kell, mint 1 paraszt, de azért nem egy hatalmas seregnek kell benn ülnie). Ha van rá mód, Izabella kapja el ezeket a kisebb hősöket.
Folytasd a felfedezést és közben figyelj az ellenséges hősökre. Sokat segít, ha a déli területekből többet látsz, hamarabb észreveszed az ellenséget. Az új feladat végrehajtásához 3 obeliszket kell megnézned. Összesen 3 van a térképen, de 2 után is megpróbálhatsz ásni. Ha nagyjából tudod, merre lehet, vegyél egy új hőst és kezdj el ásni azon a területen. Ha közel ásol a jó helyhez, ki fogja írni, merre próbálkozz a következő ásással. Ha megtaláltad, vidd a várba, és építsd fel.
A második hónap első hetében az utolsó démonúr is elindul délről, úgyhogy itt az idő elnézni hazafelé. Ha úgy érzed, elég nagy a sereged, megütközhetsz valahol Alastorral, ahelyett, hogy várnál rá. Az ő megölése után megjelenik egy bejátszás és az utolsó feladat: Küldd el Godricot Nyikolájhoz.
Ha simán csak be akarod fejezni a küldetést, akkor adj Gordicnak csapatot és indulj el vele a Dunmoortól délre vezető úton. Majdnem a térkép legalján elkanyarodik az út. Menj át a hídon, és menj tovább kelet felé, amíg el nem éred a pálya szélét, ott pedig fordulj dél felé a helyőrséghez (a délkeleti sarokban látható) és nézd meg a látványos végkifejletet.
Ha még nem akarod befejezni, van egy pár hely, amit megnézhetsz. Mostmár nem jelentenek a démonurak nagy fenyegetést, de időről időre meg fognak jelenni. Oszd el a csapatod Izabella és Godric között és mehetsz felfedezni. Van egy nagy alagúthálózat a föld alatt sok érdekes hellyel: Marletto torony (Marletto Tower), Aréna (Arena), Planetárium (Star Axis) és 2 Kristálybarlang (nagy segítség a Lovas gyakorlótér (Jousting Arena) felépítésében, fejlesztésében és a máguscéh építésében).
Az északkeleti sarokban van egy érdekes hely. Hogy ide eljuss, használd az északkeleti lejáratot, majd menj észak felé a kanyarodó folyosón a feljáróig. Ha felérsz,menj dél felé - egy erős varázstárgyat találsz, amit 1666 imp őriz. Öld meg őket és követeld a megérdemelt jutalmad, de hozz elég nagy csapatot! Ugyanezen a területen nyugatra is indulhatsz a lejárótól, ahol találsz még egy erős varázstárgyat, de Főördögök (Archdevil) őrzik.
Inferno kampány: 1. Az árulás
Célok:
- Találj utat Sheogh-ba
- Agraelnek életben kell maradnia
Továbbvihető:
- Agrael (max szint: 10)
Kezdő bónuszok:
- Oroszlán nyaklánca (Necklace of the Lion) - (+1 morál)
- 8 Cerberus
- 3 Pokolcsődör (Hell Charger)
Térkép: inferno1
Végigjátszás:
Ajánlott a 8 cerberust választani, mivel a későbbiekben igen hasznosak lesznek!
A küldetés lényege a gyorsaság, ezért nem nagyon marad idő a teljes térkép felfedezésére. Az alábbiakban épp ezért egy végigjátszást olvashatsz, és nem pedig a pálya teljes bemutatását. Ha mégis fel szeretnéd felfedezni a pályát, akkor tedd azt. Akárhogy is játszol, a pálya végén erős seregre lesz szükséged, úgyhogy nagyon fontos, hogy jó taktikával harcolj és minél kevesebb lényt veszíts. A legtöbb inferno lény a hős "Kapunyitás" (Gating) képzettségétől függően képes kaput nyitva további seregeket idézni. Ezzel a képességgel tovább növelheted sereged erejét, ezért szintlépéskor fejleszd a Kapunyitás képzettséget.
A dél felé vezető úton haladj odáig, ahol papok őrzik a Gyors Utazás Csizmáját (Boots of the Swift Journey). Öld meg a papokat és vedd fel a csizmát. A Mágusok Kunyhójában (Hut of the Magi) megnézheted a piros kapuhoz tartozó sátrat, ami a kulcsot adja, a piros kapun való átlépéshez. Ez az első célpont. Folytasd az utat dél felé a Boszorkánykunyhóig (Witch Hut), tanuld meg a Logisztikát, majd az utak kereszteződésétől kelet felé öld meg a Regrutákat (Conscript).
A harmadik nap elején Godric és Rutger őrült nagy sereggel jelennek meg. Na, velük nem szabad összefutnod. Meg kell próbálnod olyan távol maradni tőlük, amennyire csak lehet. Ha túl közel kerülnének, próbálj meg egy Menedékben (Sanctuary) elrejtőzni.
Menj tovább kelet felé a Harci táncosok (War Dancer) irányába, majd tovább a füves ösvényen az erdős részre. A másik oldalon a Vörösfa obszervatórium (Redwood Observatory) mellett egy csapat Pokolkutya (Hell hound) áll: ők csatlakozni fognak. Menj lefelé a délnyugati ösvényen az íjásztorony felé, majd ott fordulj délre. Látogasd meg az istállókat, majd onnan délre a csontváz íjászokat megölve, látogasd meg a Megvilágosodás kristályát (Crystal of Revelation). Kelet felé begyűjthetsz még néhány Cerberust a csapatba. A Tudás dolmenjét (Dolmen of Knowledget) látogasd meg és vedd fel a ládát is, amit a Fegyvernökök (Squire) őriznek.
Fordulj vissza és az istállók után indulj kelet felé. A hegyek másik oldalán fordulj délre a Gyalogosok (Footman) felé. Öld meg őket és menj tovább délre. A Menedéket elhagyva öld meg a minotauruszokat. A sátorban megkapod a piros kulcsot és a ládát is felveheted. Menj át a portálon, aztán piros kapun, aztán pedig le a föld alá.
Ha leértél, a Fertőző Zombikat (Plague zombi) öld meg és vedd fel az aranyat. Északnyugat felé indulj és vedd ki a csapatot a Démontorony (Demon Tower). Itt már nagyon sokat számít az anyagi helyzeted! Nekem kb. 4500 aranyam volt és az összes lényt meg tudtam venni. Ha ennél kevesebb aranyad van, a démonokat ne vedd meg, mert később lesznek hasznosabb lények is. Menj tovább északnak, öld meg a vámpírokat és vedd fel az aranyat. Még északabbra egy másik Démontorony is lesz és vehetsz néhány cerberust is. Folytasd az utat északra a Üvöltő Ólakig (Howling Kennels). Mindet vedd meg, aztán kicsit délnyugatra az impeket is. Innen egyenesen dél felé menj (a Tűzelementálokkal ne foglalkozz). A Magaslati erődöt (Hill Fort) néhány Lidérc (Wight) őrzi: őket öld meg, a csapataid közül pedig annyit fejlessz, amennyit csak tudsz.
Kövesd az utat, ahogy délnyugatra kanyarodik. Haladj el a Vízelementálok és az Varázstárgy-kereskedő (Artifact Merchant) mellett (ez már majdnem a küldetés vége, varázstárgyat pedig nem lehet továbbvinni a következő pályára). A Szellemsárkányokat (Spectral dragon) öld meg és válaszd a TP-t a ládából (több pénz már nem fog kelleni). Már csak fel kell menned feljárón és remélned, hogy elegendő a csapatod. Sok szerencsét!
Inferno kampány: 2. Az ígéret
Célok:
- Szerezd meg a Griff Szívét (Heart of the Griffin)
- Agraelnek életben kell maradnia
Továbbvihető:
- Agrael (max szint: 18)
Kezdő bónuszok:
- 2000 arany
- 8 Succubus
- Fantom erők (Phantom Forces) - varázslat
Térkép: inferno2
Végigjátszás:
Én a 8 Succubust választottam, de mások szerint a varázslat is igen hasznos.
Ez egy újabb verseny az idővel, de most legalább senki sincs a nyomodban. Nyugodtan megnézheted a Mágusok kunyhóit (Hut of the Magi),
bár csak azt mutatják meg, merre jár az ellenfeled. Csak egy irányba tudsz haladni: egy hosszú úton, sok kanyarral.
Vedd föl az előtted lévő aranyat és vedd meg az Impeket az Impműhelyből (Imp Crucible). Menj Észak felé. A Felderítőket (Scout) nem tudod kikerülni, úgyhogy le kell győznöd őket. Ezután a Kísérteteket (Spectre) is öld meg, hogy felvedd az aranyat és tanulj egy varázslatot. Északra Pokolkutyák (Hell hound) állnak, ők csatlakozni fognak és még vehetsz is párat az Üvöltő Ólakból (Howling Kennels). Menj tovább északnyugatra az Obszidián gargoylék mellet a ládához - amit egyébként Orgyilkos (Assassin) őriznek.
A következő kanyarnál egy Démoni kaszárnyát (Inferno Military Post) találsz, ahol Succubusokat és Veremlakókat (Pit fiend) vehetsz. Az oltárnál a Jégcsapást (Ice Bolt) lehet megtanulni. A Lichekkel ne foglalkozz, hanem a Minotaurusz gárdistákat (Minoutaur guard) öld meg, akik az aranyat őrzik. Vedd föl, majd menj tovább az úton. Tanuld meg egy varázslatot és menj be az istállóba. A következő ládánál beállnak hozzád az Orgyilkosok, aztán a Szarvas felvigyázók (Horned overseer) is. A Démontoronnyal (Demon Tower) ne törődj, hanem menj a másik Démoni kaszárnyába. Ha nincs elég hely a seregedben, dobd ki az Orgyilkosokat. Kövesd az utat, ahogy észak felé fordul, és ne felejtsd el megnézni a Planetáriumot (Star Axis).
Végül kijutsz a sivatagba. Öld meg a Gólemeket és észak felé menj a Magaslati erődhöz (Hill Forthoz), amit dzsinnek őriznek. Fejleszd a csapataidat és menj tovább északra. Győzd le a Mélységi hidrákat és menj tovább a műemlék felé.
A lovagseregeket könnyen meg lehet ölni, de Veyer, a démonúr, akivel ezek után rögtön meg kell harcolnod, már egy kicsit keményebb. De még ha ellene el is veszíted a csatát, akkor is megcsinálod a küldetést.
Inferno kampány: 3. A hódítás
Célok:
- Kelj át a határon!
- Foglald el az összes elf várost
- Győzd le Gilraent
- Agraelnek életben kell maradnia
Másodlagos célok:
- Semmisítsd meg a druida mágia forrását
Továbbvihető:
- Agrael (max szint: 24)
Kezdő bónuszok:
- 2 Veremlakó (Pit fiend)
- 43 Szarvas felvigyázó (Horned overseer)
- 4 Rémparipa (Nightmare)
Térkép: inferno3
Végigjátszás:
A Veremlakók jónak tűnnek, de az egyiket valószínűleg rögtön elveszted a Gilraen elleni harcban. A Szarvas felvigyázók valószínűleg az egész küldetést túlélik, de a lassúságuk miatt nem túl jók. Én végül a Rémparipákat választottam, bár egyet közülük hamar elvesztettem.
Fontos! Ez a küldetés sokaknak gondot okoz, főleg Hősies (Heroic) szinten igen nagy kihívás. Ebben az esetben töltsd le az 1.1-es patch-et, ami Gilraent valamennyivel gyengébbre veszi és egy scriptet is rendbe tesz. A küldetést újra kell kezdeni, miután felraktad a patch-et!
Az időzítés nagyon fontos ebben a küldetésben, és a legtöbben újra is kezdik a pályát legalább egyszer. Nem kell rohanni, mert ha az első várat megtámadod már az első héten, az csak nehezebbé teszi a dolgokat. Először is vedd meg az Impeket a váradban és a házban a vár mellett. Fejlesztheted az Inferno váradat, de sokan inkább a Sylvan seregeket választják, én is ezt tettem.
Kicsit délebbre Szarvas démonokat (Horned demon) tudsz venni. A keletre lévő aranykupacot se hagyd ki, mert minden anyagi forrásra szükséged lesz. Menj vissza az útra és harcolj meg Gilraennel, aki egy helyőrségben vár rád. Nem túl nehéz csata, de vigyáznod kell, hogy ne veszíts sok egységet. A Succubusokra és a bónusz lényekre vigyázz nagyon (Veremlakók vagy Rémparipák), mivel a következő két hétben ők fogják sereged magját alkotni. A csatatér bal oldalára állítsd fel a sereged, úgy hogy az első sorban az alacsonyabb szintű lények álljanak, hátul pedig a magasabb szintűek. Használd a Kapunyitást (Gating) és a Fantom erők - Phantom forces varázslatot, hogy blokádot állíts az ellenséges csapatok elé, és úgy használd az idézett lényeket, hogy az ellenfelek rájuk üssenek vissza.
Kövesd az utat délkelet felé és öld meg a lényeket, akik az utat blokkolják. De azért óvatosan válogasd meg az ellenfeleket, mert nem szabad néhány Impnél többet vesztened. Állj meg minden nyersanyagnál és vedd föl őket, mert kelleni fognak az építkezéshez. A bányák döntő fontosságúak és szerencsére nem őrzik őket túl erősen. A kamerát mindig forgasd körbe, mert néhány nyersanyagkupac eléggé el van rejtve a fák közé. Hamarosan meglátsz egy Sylvan várat az út mellett, de ne foglald el azonnal, mert beindít egy eseményláncolatot, ami minden héten sylvan lényekkel pakolja tele a pályát. Jó időzítéssel (kb. a második hét első napja) még a második Sylvan várhoz is eljuthatsz, mielőtt az erősítés megérkezik az ellenfélhez. Egyelőre folytasd az utat a vártól jobbra és továbbra is foglald el a bányákat és vedd föl a nyersanyagokat. Logisztika képzettséggel és megfelelő tervezéssel el kell tudnod foglalni egy aranybányát és visszaérni a várhoz a hét vége előtt. A várat védő csapatok könnyen elesnek.
Kezdd el fejleszteni a Sylvan várat, a mágiatornyokra és lényeket adó házakra koncentrálva. Kocsmára is szükség lesz, hogy egy második hőssel csapatokat vihess Agraelnek. A lények felfejlesztését (upgrade) hagyd későbbre. Agraelnek el kell hagynia a várat (talán nem is fog ide visszatérni) és fölfelé kell indulnia a bal oldali úton. A főnixek a bal oldalon nagyon erősek. A kristályt őrző mágusok is, de meg kell próbálnod minimális veszteséggel legyőzni őket. Haladj fölfelé a Coliseum irányába, továbbra is szedj össze minden nyersanyagot, majd fordulj balra. A Földelementálok elleni csata talán a legnehezebb az egész pályán: mindig visszatámadnak és nehezebben hullnak el, mint az idézett lényeid.
Ettől a ponttól többféleképpen alakulhatnak az események az ellenfél hőseitől függően. Az első hős nem messze az északkeleten lévő vártól fog várni rád. Ha eléred váron kívül, mindenképp ütközz meg vele. Ha nem, akkor menj a várhoz és azt foglald el. Fordulj vissza és próbáld meg keresztezni az összes sylvan hős útját. Könnyebben meg tudod védeni a váraidat, ha az utakat te uralod. Ha ezt sikerült megcsinálni, toborozz csapatot. Ha még nem vettél egy második hőst, akkor itt az ideje, hogy megtedd (egy Sylvan hős a legjobb, de ha nincs, akkor maradj az Infernonál). Minden csapatot vigyen el a déli várból Agraelnek, de út közben lépj vele egy szintet és vedd fel a logisztikát vagy a diplomáciát.
Innentől kezdve Agraellel az utakat figyeld, hogy jön-e még ellenséges hős. Ne felejtsd el időnként elmenteni a játékot, nehogy meglepetés érjen! Építsd a várakat. Ha kevés a nyersanyag két vár fejlesztésére, akkor inkább az utóbbit építsd, mert közelebb van a csaták színhelyeihez. A közelben találsz még néhány bányát: foglald el őket, hogy a végső csatához alapot biztosíthass. Egy hősöd legyen mindig közel a déli várhoz, arra az eshetőségre, ha Gilraen és barátai visszatérnének. Ha északon minden bányát elfoglaltál, hozz erősítést Agraelnek (akinek mostanra már nem nagyon vannak inferno lényei) és folytasd vele az utat. Gilraent próbáld meg minél hamarabb elkapni; ő az egyetlen ellenfél, aki komoly károkat okozhat. Amikor az utolsó vár felé indulsz, akkor ő a déli vár felé megy, ahol egy kisebb hős várja jó sereggel. Egy vár elvesztése nem a világ vége, vissza tudod foglalni. Csak vidd a csapatokat továbbra is Agraelnek és indulj el vele Gilraen felé.
Ha Nehéz (Hard) vagy Hősies (Heroic) szinten játszol, akkor a feladat jóval nehezebb lesz. Néhányszor meg kell támadnod Gilraent kisebb hősökkel, hogy legyengítsd, és arra kényszerítsd, hogy valamelyik várban támadjon meg, mikor Agrael már készen áll. Bárhogy alakul is, arra vigyázz, hogy ne szorulj be egy sarokba egy mérges Gilraennel a nyomodban.
Inferno kampány: 4. A hajó
Célok:
- Foglald el Erewelt
- Agraelnek életben kell maradnia
Másodlagos célok:
- Foglald el Ur-Nebyrziast!
- Teljesítsd a sárkányok küldetését
Továbbvihető:
- Agrael (max szint: 30)
Kezdő bónuszok:
- 10 Druida (Druid)
- 40 fa
- 6000 arany
Térkép: inferno4
Végigjátszás:
Érdemes a 10 druidát választani. Ez a végigjátszás egy alternatív verziót követ, ahol az extra csapatok igen jól jönnek.
Vedd föl a fakupacot és menj be a Tündérnép kertje (Garden of the Wee Folk). Innen elméletileg észak felé kellene menned az úton, de én jobbnak találtam keletre menni a kőúton. Út közben foglalj el minden bányát és vegyél fel minden kincset és nyersanyagot - az első csapat íjász be fog állni hozzád. A második napon van egy bejátszás, ami egy igen kellemetlen meglepetést tartogat: a Sylvan csapatok elhagynak téged és szép lassan elveszíted őket. Ha az aranybányát őrző Unikornisok túl erősek, akkor még ne ütközz meg velük. A kőbányától délre álló íjászok szintén beálltak hozzám.
Folytasd az utat a Hallin nevű Sylvan városig, ami jelenleg a zöld játékosé. Menj be a mellette levő Mágusok kunyhója (Hut of the Magi), ami megmutat két lejárót a föld alá és egy inferno várat. Foglald el Hallint és menj is be. Sajnos kocsmát nem lehet építeni, így most még nem tudsz hőst venni. Kezdd el fejleszteni a várat, de ne költs rá túl sok nyersanyagot, mert az inferno várhoz is kelleni fognak. Az aranyat adó épületeket építsd és a Vadászkunyhókat (Hunters Cabin) minél előbb (erre később még visszatérek). Vegyél Gyógyítósátrat (First Aid Tent), mert a Sylvan várakban olcsó. Menj tovább kelet felé az összes bányát elfoglalva, amíg az út észak felé fordul és egy csapat Ősi treant (Ancient Treant) őrzi. Kerüldd el őket: egyenesen kelet felé tarts, keresztül az erdőn a lejáróhoz. Menj le a föld alá.
Ha leértél, északnyugat felé indulj. Ahol elágazik az út, válaszd azt, amelyik Ur-Nebyrziasba megy. Útközben a bányákat foglald el. Foglald el a várat is, ezzel teljesíted a másodlagos küldetést. Ebben a várban van kocsma, ahol vehetsz hősöket. Ha tudsz, egy Sylvant (minden héten nézz be, ha nincs) és egy infernot vegyél. A maradék Sylvan csapataidat add oda az új hősnek és őt küldd vissza Hallinba, ahol elkezdheti felfedezni a területet. Agraellel foglald el a Üvöltő Ólakat (Howling Kennels) és a Démoni kaszárnya (Inferno Military Post) - (a második inferno hősöd legjobb dolga lesz, hogy hetente kiveszi ezekből a csapatokat). Ha nem tudtál rögtön Sylvan hőst venni, akkor ültesd be a sylvan csapatokat a várba, mert ha nincsenek Agrael seregében, akkor nem fogynak. Amint Agraelnek van egy kis inferno csapata, foglald el a dél felé lévő fűrészmalmot és kristálybarlangot. Aztán elindulhatsz az alagutakat felfedezni. Ha van Városi Portálod (Town Portal), akkor nyugodtan mászkálhatsz. Ha nincs, akkor maradj közel a várhoz, mert egy zöld hős fog érkezni.
Ha leszámoltál vele (vagy elfutott), Agraellel indulj el az északra vezető úton, majd a Lidérceket (Wight) legyőzve fordulj ott nyugatra. Előbb-utóbb ki kell szúrnod egy nagy csapat Szellemsárkányt (Spectral dragon). Közelítsd meg, de NE üsd meg őket! Egy bejátszás következik Árnysárkányokkal (Shadow dragonok) (!) és kapsz egy feladatot: 100 elf íjászt (Vadász/Mester Vadász - Hunter/Master hunter) kell hoznod a sárkánynak (ezért volt fontos hamar felépíteni a Vadászkunyhókat a sylvan várban). Ezt a küldetést minél hamarabb teljesítsd, habár igazából nem lesz rá szükséged a végső csata előtt. Agraeltől még mindig naponta elpártolnak az elf seregek, úgyhogy egy másik hőst használj a feladatra (az elfeket add át Agraelnek a sárkány előtt, hogy teljesíthesse a küldetést).
Most már van idő felfedezni a teljes föld alatti területet. Találhatsz pár érdekes dolgot, kincset és egy lépcsőt délnyugaton - elvileg itt kellett volna lejönnöd a föld alá. Két lépcső van északon: a távolabbi (keletre) Sylvan földre vezet, de inkább a másikon menj föl először. Találni fogsz Ősi treanteket és sok TP/aranyat. Menj vissza Ur- Nebyrziasba és vegyél akkora csapatot, amekkorát csak tudsz. Most mehetsz a másik lépcső felé (egy helyőrség mellett van).
Most már Sylvan területen vagy, de kit érdekel?! Egyenesen északkelet felé menj és foglald el a Giladan nevű várat. A közelben mászkál egy erős zöld hős, őt meg kell ölnöd. Ezután elkezdheted felfedezni a környéket. Van jó pár bánya és íjász-ház, ami jól jön a 100 íjász gyűjtéséhez. Agraelt is tudod fejleszteni, ne hagyj ki semmit. A kék és zöld sátor is ott van. Giladantól valamivel délnyugatabbra Mester vadászok őriznek néhány Főördögöt (Arch Devil), akik csatlakoznának hozzád, ha az íjászok nem lennének az útban. Még nyugatabbra van egy szintlépő fa. Giladantól északnyugatra a zöld játékos egy erős helyőrségét találsz. Ha kész vagy a sárkány küldetésével, nem kell erre jönnöd. Ettől függetlenül jó kis csata sok TP-vel (én nehezen értem el a maximum szintet ezen a pályán), de most még ne törődj vele. A pálya másik oldalán, nyugaton, egy másik Sylvan várat találsz, Aglant. Ezt is foglald el.
Amikor felfedezted az erdőket, csináld meg a sárkány küldetését, ha még nem tetted meg. Akár meg is támadhatod a Szellemsárkányokat, de én nem javasolnám, mert akkor a másodlagos feladatot nem tudod teljesíteni (ez azt jelenti, hogy át kell menned azon a helyőrségen északon, majd egy még erősebben is, hogy Erewelbe juss, és kihagysz néhány fontos dolgot) A sárkányok eltűnnek, ha megcsináltad a küldetést, és tovább mehetsz az úton. Egy sötét ösvény vezet tovább egy Arénához és két Marletto Toronyhoz. Látogasd meg őket, aztán menj tovább északkelet felé. Menj el a lépcsők és a Sötét Lidércek (Wraith) mellett, és találni fogsz még egy Marletto Tornyot. Aztán menj vissza és föl a lépcsőn.
Indulj nyugatra és menj be a Menekülttáborba (Refugee Camp). Még nyugatabbra Succubus úrnők (Succubus mistress) fognak beállni hozzád és egy Arénát is találsz. Menj vissza a Menekülttábor felé és indulj keletre, ahol meg Cerberusok állnak majd be a seregedbe. Kövesd az utat. A bányákkal már nem kell foglalkoznod, mert már majdnem vége a küldetésnek. Ha még nem érted el a maximum szintet, akkor Erewelt elhagyva (ez esetben még ne üsd meg) találsz pár ellenfelet. Távol, keleten a második helyőrségen átjutva jó adag TP-t gyűjthetsz. A zöld kaput is megtalálod, de csak egy láda van mögötte. Arra nem jöttem rá, hogy a kék kulcs hova kell...
A végső ütközet (Erewel ostroma) elég nehéz. Kezdd azzal, hogy lényeket idézel, és akkor sikerülnie kell. Végül megkapod a jutalmad: a hajót, mellyel a következő pályára hajózhatsz.
Inferno kampány: 5. Agrael döntése
Célok:
- Találd meg Tierut
- Agraelnek életben kell maradnia
Továbbvihető:
- Ez az utolsó küldetés
Kezdő bónuszok:
- 4 Succubus úrnő (Succubus Mistress)
- 12 Pokolkutya (Hell Hound)
- Tengeri Elfek Szextánsa (Sextant of the Sea Elves)
Térkép: inferno5
Végigjátszás:
A felkínált dolgok közül bármelyiket választhatjuk. A szextáns hasznos lehet, mert sokat kell hajózni. De csapatot meg csak keveset tudsz majd szerezni (kivéve, ha heteket akarsz a házak mellett tölteni csapatra várakozva), úgyhogy mindegyik jó választás lehet. Én a Succubusokat választottam, mert a játékstílusomba jól illenek.
Ezen a pályán nincs másik játékos, csak semleges csapatok, így annyi ideig játszod, ameddig jólesik. Egy kis figyelmeztetés azért, hogy a pálya végén egy nagy csapat Smaragdsárkánnyal (Emerald Dragon) kell megküzdened, és ez a csapat az idő múlásával csak egyre nagyobb lesz - egyre nehezebb lesz legyőzni őket. A misztikus köd valójában csak a szokásos "fog of war". Viszont ez nem tűnik el, ha a közelébe érsz hajóval és bele sem tudsz hajózni: csak szárazföldről tűntethető el.
Elsőként az északra lévő szigetre menj a Vörösfa obszervatóriumba (Redwood Observatory), hogy némi ködtől megtisztítsd a pályát. A Mágusok kunyhójában (Hut of the Magi) is ezt tudod megtenni, majd szállj vissza a hajóra. A keletre lévő szigeten öld meg az íjászokat és menj be itt is a Vörösfa obszervatóriumba. A pályán sok láda van, amiből jó adag TP-t szerezhetsz, de fontos, hogy aranyat gyűjts belőlük, mert szükség lesz rá. A lejárón menj le a föld alá.
Indulj észak felé, menj el a Sötét Lovasok (Dark raider) mellett. A kereszteződésnél is folytasd az utat északnak. Az út aztán visszafordul dél felé, a végén pedig egy feljáró van. Fönn vegyél csapatot az Üvöltő Ólakból (Howling Kennels) és a Démoni kaszárnya (Inferno Military Post). Ezen kívül egy csapat cerberus is beáll hozzád. Menj vissza a föld alá és kövesd az utat vissza a kereszteződéshez és fordulj a nyugatra vezető irányba. A folyosó végén újabb feljáró van. Fenn menj be a Mágusok kunyhójába a sziget északi felén. A kikötőben építs egy hajót, szállj be.
Hajózz a délnyugatra lévő sziget partjára (rögtön meglátsz egy csapat treant-et, akik Veremlakókat (Pit fiend) őriznek). A Veremlakók beállnak hozzád. Hajózz a vulkáni szigetre, ahol a házak vannak és vegyél még csapatot. Ezután indulj vissza nyugatra, ahol még van egy sziget, amit nem néztél meg: ezen van egy Magaslati erőd (Hill Fort). Legyen nálad elég arany, hogy felfejleszthesd a csapataidat. Keleten láthatsz egy szigetet, amin van egy lejáró: hajózz oda (ha forgatod a kamerát, út közben láthatod Tierut, amint a középső szigeten áll).
Járd be a szigetet, kezdd a déli iránnyal. Meg fogsz akadni néhány Smaragdsárkányban. Legyőzheted őket, de ellenük nehéz vigyázni, hogy ne veszíts csapatot és a jutalom sem igazán éri meg. A sziget másik oldalán megtanulhatod a Shalassa bárkája (Vessel of Shalassa) varázslatot, ami megkönnyíti a dolgod a továbbiakban. A Térképész (Cartographer) is látogasd meg, 4000 aranyért tiéd lesz a tenger térképe, nem lesz többé köd. Menj vissza a sziget északi felére és menj le a föld alá. Az istállóba menj be és indulj észak felé, majd tarts keletre a Sötét Lovasok felé. Ott találsz egy kis aranyat és Cerberusok állnak be a seregedbe. Menj vissza, amerről jöttél és kövesd az északi utat. Ahol elágazik, ott fordulj nyugatra, ahol még szerezhetsz kincset. Aztán megint vissza az eredeti útra, kelet felé a feljáróhoz.
Fedezd fel a szigetet. További Cerberusok és Succubusok fognak beállni hozzád és lesz egy Zsoldostábor (Mercenary Camp) is. Ha kész vagy, a déli lejárón menj le. Kövesd az utat észak felé (Veremurak (Pit lord) állnak be). Az út nyugatra fordul és egy újabb feljáróban végződik. Menj föl és járd be a szigetet (lesz ott egy Aréna). A sziget déli részén egy Vörösfa obszervatórium van, nézz be. Végül menj át a térkapun. Ott is menj be a Vörösfa obszervatóriumba. Ellophatod a nyersanyagokat a treant-ek mellől harc nélkül is, de minek? Inkább öld meg őket. Aztán menj le a föld alá és az elágazásig kövesd az utat. Kelet felé menj, a hidrák után kincset találsz. Aztán mehetsz nyugatra a feljáróhoz.
Építs vagy idézz egy hajót és hajózz át a tőled keletre lévő szigetre, ahol még lesznek Veremurak, akik beállnak. A Mágusok kunyhójába menj be. Már csak két sziget maradt, ahol nem jártál: ahol Tieru áll és egy másik, ahová most fogsz menni. A három középső sziget közül a legkeletebbire hajózz. Itt nincs semmi különös, menj le a lejárón. Észak felé menj és eljutsz Tieru szigetére. Ott déli irányba menj, és győzd le a sok Smaragdsárkányt. Ezután már csak át kell menned a hídon és láthatod is a meglepő befejezést.
|